Zpět
Zralá grafomotorika jako předpoklad pro rozvoj myšlení a (tvůrčího) psaní
Citace: |
NOVÁKOVÁ, J. Zralá grafomotorika jako předpoklad pro rozvoj myšlení a (tvůrčího) psaní. In Od praxe k teorii a zpět ve vyučování češtině II. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 130-150. ISBN: 978-80-261-0982-2
|
---|---|
Druh: | KAPITOLA V KNIZE |
Jazyk publikace: | cze |
Anglický název: | Mature graphomotor skills as a prerequisite for the development of thinking and (creative) writing |
Rok vydání: | 2021 |
Místo konání: | Plzeň |
Název zdroje: | Západočeská univerzita v Plzni |
Autoři: | PhDr. Jaroslava Nováková Ph.D. , |
Abstrakt CZ: | Výzkumné šetření Jaroslavy Novákové prokázalo, že přestože je u dětí v mateřských i základních školách intenzivně stimulována oblast grafomotoriky, ve značné míře nedosahují děti a žáci velkých či rychlých pokroků. Příčina spočívá v nesystematičnosti a chaotičnosti při zadávání grafomotorických cviků, a zejména v nerespektování vývoje grafomotoriky v daném období. Přitom kvalitní rozvoj grafomotoriky usnadňuje nácvik techniky psaní, následně také psaní zrychluje a umožňuje snazší a přesnější písemné vyjadřování; v konečném důsledku pak podporuje celkový plynulý rozvoj gramotnosti i myšlení |
Abstrakt EN: | Jaroslava Nováková?s research project confirmed that despite the intensive stimulation of graphomotorics at pre-school and elementary schools, pupils do not achieve progress significant or rapid enough . This is caused by the unsystematic and chaotic assigning of graphomotorics activities and especially by failing to respect the development of graphomotics during the early stages in spite of the fact that its proper development enhances the practice of writing technique and subsequently accelerates writing and enables easier and more accurate self-expression in writing. Moreover, it facilitates complete and smooth development of literacy and thinking. |
Klíčová slova |
Zpět